בישול בתנור אדים – הסטימר שיזין אתכם בבריאות וטעם עשיר וייחודי

גלו את ההיסטוריה העשירה, המתכונים הייחודיים והטעמים שמחכים לכם באמצעות בישול בתנור אדים.

בישול בתנור אדים הוא דרך חדשנית וחסרת מאמץ עבור בשלנים ביתיים לבשל בשרים עדינים, לאפות מאפים אווריריים וקינוחים חלומיים. שיטת הבישול הייחודית והבדוקה הזו עוזרת לכל טבח ואופה, חובבנים ומקצוענים כאחד, לדחוף את גבולות היצירתיות הקולינרית שלהם וליצור מנות מעוררות תיאבון מהנוחות של המטבח הביתי. במאמר תמצאו טיפים לבישול באדים, תלמדו על ההיסטוריה המעניינת שלו ותגלו כיצד קיטור יכול לאפשר לכם להתנסות בטכניקות בישול חדשות ולהכניס עוד טעם גורמה לשולחן.

מהו בישול בתנור אדים?

בצורתו הטהורה ובמונחים הפשוטים ביותר, בישול בתנור אדים (ובקיצור, בישול אדים) הוא שיטת הכנת מזון המזרימה "חום רטוב" בצורת אדים לבישול יעיל וטעים של מנה – מחלבונים וירקות ועד פסטות ועוגות.

שלא כמו תנורים קונבנציונליים המשתמשים בחום יבש, תנורי אדים משתמשים בלחות הנוספת של הקיטור כדי לשמר, לא רק את העסיסיות, אלא גם את החומרים המזינים במזון שאתם מבשלים. ולמרות שהייתם מצפים שטכניקה שמספקת תוצאות עסיסיות, רכות ופריכות יותר תצרוך זמן בישול רב יותר, בישול באדים מניב לעתים קרובות תוצאות מהירות יותר בהשוואה לבישול מסורתי בתנור.

האם ידעתם? בעוד בישול באדים עשוי להיות טכניקה חדשה יחסית ברוב המטבחים הביתיים, בישול עם אדים או "חום רטוב" החל בסין לפני אלפי שנים עם השימוש הראשון באידוי במבוק.

האיזון המושלם של אדים וחום

 

כוחם של האדים

גם אפיית אדים וגם צליית אדים עם תנורי Electrolux נעשים בשיטת קיטור, המוגנת בפטנט, כדי לספק טעמים משופרים למאכלים האהובים עליכם. בעזרת טכנולוגיה זו נוצרים אדים ישירות בחלל התנור. כאן, שני מאווררים עובדים יחד כדי להשיג חום וזרימת אוויר מדויקים, בעוד שהחום הגבוה המעורב בתהליך זה מניב תוצאות טובות יותר, טעימות יותר ועקביות עם פחות התכווצות מזון. משמעות הדבר היא, שהמזון לא מתייבש בשוגג ואתם נהנים מכל רכיבי הארוחה במלואם.

אפיית אדים לעומת צליית אדים

בעת השימוש בפונקציית Steam Bake, תחילה עליכם לחמם מראש את התנור. שלב זה עוזר להרוות את התנור ומכין אותו כראוי לאפיית מאכלים עדינים כמו לחמי שמרים. בנוסף, פונקציית Steam Bake מעלה אוטומטית את הטמפרטורה הפנימית של התנור כדי לפצות על החום שתאבדו בעת פתיחת דלת התנור. זה עוזר להבטיח שהמאפים והלחמים ישמרו על טעם מלא יותר, קרום פריך יותר, תפיחה גבוהה יותר ופירורים רכים יותר משיטות האפייה המסורתיות.

לעומת זאת, פונקציית Steam Roast מאפשרת לכם להתחיל לבשל את היצירה הקולינרית שלך באופן מיידי ללא צורך בחימום מוקדם. שלא כמו צלייה רגילה, Steam Roast מייצרת חום עז יותר מתחילת הבישול, ומבטיחה שהחלבונים שלכם מבושלים בצורה אחידה ונצרבים במיומנות מבלי לאבד את הטעם, המיצים והחומרים המזינים שמרככים את הבשר. יתרה מכך, מכיוון שאתם מתחילים את העבודה עם תנור קר, יש לכם גם את היכולת לחבר בדיקת טמפרטורה כדי לעזור לנטר ולשכלל את הבישול של החלבונים האהובים עליכם.

האם אפשר להשתמש באדים למנות נוספות חוץ מבשר ולחם?

בעוד ש -Steam Bake מזוהה לעתים קרובות עם לחמים וצליית קיטור לחלבונים, בישול באדים יכול לעזור לשפר מגוון של מאכלים טעימים לכל חיך, מקליית רכיכות באדים ועד לאפיית לזניה באדים. אתם יכולים להשתמש באדים ובמעט כושר המצאה כדי להעלות כמעט כל ארוחה לרמה קולינרית חדשה.

אילו סוגי מזון אפשר לבשל באדים?

דגים ופירות ים
בשר אדום
עופות
ירקות, גם ממולאים
לחם, מאפים ועוגות
פסטה ודגנים
ביצים
טעם טוב יותר, יתרונות גדולים יותר

יתרונות הבריאותיים של בישול עם אדים

בישול באדים עושה הרבה יותר מאשר לנעול את הערך התזונתי, הצבעים המדהימים והטעמים המורכבים של האוכל האהוב עליכם, זה גם יוצר דרך קלה לבשל ארוחות פשוטות ובריאות. על ידי הימנעות ממגע ישיר עם נוזל הבישול, החומרים התזונתיים נשמרים והטעמים הטבעיים מועצמים. בנוסף, זה מקדם בישול מופחת שומן – אינכם זקוקים לחמאה, שמן או תרסיס בישול כדי למנוע ממזונות להיצמד זה לזה או למשטחי בישול.

בישול באדים טוב יותר גם לסביבה

בישול באדים יכול לסייע באופטימיזציה של תזונה צמחית (שהוכחה כטובה יותר לסביבה) על ידי שימור הערך התזונתי והטעם של המזון. בנוסף, מכיוון שבישול באדים לוקח פחות זמן (זמני הבישול הממוצעים מהירים ב- 20-30% מבישול רגיל בתנור יבש), הוא מבטל את הצורך בחימום מוקדם, דורש פחות ניקוי ומהווה אופציה ירוקה יותר.

Electrolux SideChef

בישול בקיטור יכול להיות רק ההתחלה של ההרפתקה הקולינרית שלכם! כעת, עם רכישת מכשיר חדש מבית אלקטרולוקס, אתם מקבלים גישה חינם ל- SideChef. שירות תכנון ארוחות זה כולל מתכונים מותאמים אישית שנאספו בקפידה על ידי צוות של שפים ברמה עולמית, אופים, מדעני מזון, אומנים ומומחים קולינריים אחרים ברחבי העולם המותאמים לשימוש עם מכשירי Electrolux החדשים.

בין אם אתם מחפשים להמציא תענוגות צמחוניים או טבעוניים, לחקור מתכונים עם אפס פסולת או לגלות מטבחים חדשים מדרום מזרח אסיה ועד לקצה השני של העולם, ל-SideChef Premium יש את המתכונים, הטיפים והטכניקות שאתם צריכים כדי לקחת את הכישורים הקולינריים שלכם לשלב הבא .