מה זה מייבשי כביסה קונדנסור? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

מייבש הכביסה האידיאלי לבתים או דירות שבהם קשה לחבר את צינור המייבש כלפי חוץ, מייבשי כביסה קונדנסור מספקים מענה רב תכליתי לייבוש הבגדים שלכם במהירות, כל עוד אתם מודעים להבדלים מסוימים שיש למייבשים אלו בהשוואה למייבשים האחרים.

מאמר זה מציג סקירה על אופן פעולתם של מייבשי כביסה קונדנסור מבית אלקטרולוקס, ומדגיש כמה שאלות נפוצות שמתעוררות אצל צרכנים, לצד הפתרונות.

מה זה מייבשי כביסה קונדנסור?

מייבשי כביסה קונדנסור עובדים באופן שונה ממייבשי הכביסה המסורתיים. במקום להזרים את האדים עם אוויר חם החוצה מהמייבש דרך צינור, מייבשי כביסה אלו הופכים את האדים למים בעזרת הקונדנסור (מעבה) שנמצא בתחתית המייבש.

ניתן להתקין מייבשי כביסה קונדנסור באמצעות צינור ניקוז שמנקז אוטומטית מים ישירות לאותו ביוב של מכונת הכביסה. וכמובן כל הדגמים כוללים מיכל מים אשר יהיה צורך לרוקן אותו מדי פעם במידה ולא חיברתם את המייבש לניקוז. מכיוון שמייבשים אלו אינם זקוקים לאוורור החוצה כמו מייבשי כביסה הרגילים, אין הגבלה למיקום המייבש כל עוד הוא נמצא בנישת כביסה שמאווררת היטב.

איך מייבשי כביסה קונדנסור עובדים?

מייבשי כביסה קונדנסור הם מייבשים עם רכיב מעבה, שהופך את הלחות שנשארה בבגדים לאדים באמצעות זרימות אוויר חמה. אוויר מסתובב מחדש בתוך המייבש ומחומם, ואז הוא עובר דרך הבגדים הלחים, שם הוא קולט את הלחות שהופכת לאדים שהופכים למים כאשר מגיעים למעבה.

והמים נשאבים בהמשך למיכל מים או החוצה דרך צינור הניקוז, אלו מים מזוקקים שמצוינים גם לשימוש במגהצים או למגבים לרכב כך שתמיד תוכלו גם להשתמש במים אלו לדברים נוספים ולתרום לסביבה.

מה לגבי לחות נוספת?

באופן אידיאלי, יש להתקין מייבש בחדר מאוורר היטב שיאפשר לחלק מהאוויר החם לברוח. האוויר היבש והחם שמגיע מהמייבש יכול להעלות את טמפרטורת החדר ולעבות את לחות האוויר על משטח קר כמו קיר או חלון.

מצב זה עלול לגרום לבעיה אם החדר קטן, לח או נטול אוורור, אבל לא אמור לגרום לבעיה אם אוויר חם יכול להסתובב.

אם נורית החיווי של המיכל כבויה, האם זה אומר שהמיכל מלא?

במייבש נמצא מתג הצפה שמצביע על מצב שבו מיכל המים מלא. המתג מפעיל את התראה כאשר המיכל מלא ועולה על גדותיו ומנתק את הפעולת ייבוש במקרה והתמלא לפני סיום הייבוש (זה יכול לקרות אם שכחתם לרוקן את המיכל מייבוש קודם או שהבגדים לא נסחטו כפי שצריך וכמות המים בהם גדולה). יש להקפיד לרוקן את מיכל המים לאחר כל מחזור ייבוש, על מנת למנוע הפרעה לתפקוד התקין.

איך פועל מעגל החישה ובמה הוא שונה מהטיימר?

במייבשי כביסה בדגמים קונבנציונליים או ישנים רבים, אין חיישן, שכן הם עובדים על הגדרת זמן. התוצאה הייתה בגדים יבשים במיוחד, אבל החום הגבוה יכול גם לגרום להתכווצות הבגדים לשינויים מבניים בבגדים ולפגיעה במרקם הבד מה שמאוד מקצר את חיי הבגד וגם פוגם בנראות שלו, וגם מקשה על הגיהוץ. מייבשי כביסה קונדנסור, לעומת זאת, מיועדים להגנה על הבגדים שלכם.

חיישנים רגישים אלו מודדים את ההתנגדות על פני שני פסי חישה בתוף המייבש. ערך ההתנגדת של הבגדים תלוי בלחות היחסית שלהם. בתחילת מחזור הייבוש, הלחות היחסית תהיה גבוהה, ומכאן שההתנגדות תהיה נמוכה. ככל שהבגדים יתייבשו, ההתנגדות תעלה. זו היא טכנולוגיה מאוד פשוטה ומאוד אמינה ששומרת על הבגדים שלכם לאורך שנים, תזכרו עדיף שהפריטים יצאו טיפה לחים מאשר יותר מדי יבשים, ייבוש יתר פוגע בבגדים.

מעוניינים להשיג תוצאה של בגדים שאינם מקומטים מדי?

בדגמי מייבשי כביסה קונדנסור של חברת אלקטרולוקס, התוף מסתובב בשני הכיוונים כדי למנוע קימוט מוגזם של הכביסה, מה שמסייע להחלקת האריגים ומקצר באופן משמעותי את משך הגיהוץ.

בהתאם למה שתרצו לעשות עם הבגדים שלכם לאחר שהמייבש יסיים את פעולתו, תוכלו לבחור את התוכנית המתאימה לכם ממגוון התוכניות:

מגוון תוכניות ייבוש. המתאימים לאריגי כותנה, אריגים עדינים או סינתטיים, עם אפשרות של גיהוץ קל, כולל ייבוש מצעים או שמיכות פוך, ג'ינסים, בגדי ספורט או כביסה מעורבת.

Silk Drum. זהו תוף משי נירוסטה, שמשפר את זרימת האוויר, מנטרל ביעילות את תיחת האריגים, ומציע ייבוש יעיל בזמן קצר יותר.

רמות ייבוש. ניתן לבחור תוכניות של ייבוש שמתאים לאחסון הבגדים בארונות, ייבוש ברמה גבוהה, או ייבוש לפני גיהוץ שמשאיר את הבגדים טיפה לחים.

אפשרויות שונות. בחירה בייבוש לפי זמן, תכנית אל קמט מוגברת עד לשעתיים, ומתאימה לייבוש אריגים עדינים במיוחד.

האם המעבה נקי?

בדיקה קבועה של המעבה הנמצא בתחתית המייבש מדי חודש ושטיפתו במים תאפשר את פעולתו בצורה מיטבית על מייבשי כביסה קונדנסור. כאשר המסנן או המעבה נסתמים, התרמוסטט עשוי גם להתחמם יתר על המידה, ולהפריע למחזור הייבוש.

איך ממלאים מייבשי כביסה קונדנסור?

ייבוש פריטי ביגוד מסוגים דומים ביחד יעזור לפעולה תקינה של מייבשי כביסה קונדנסור. אם העומס מכיל מגוון פריטים של בגדי כותנה ובגדים סינטטיים, הבגדים הסינתטיים יתייבשו הרבה יותר מהר בהשוואה לבגדי הכותנה. מומלץ לבחור דווקא בתוכנית המתאימה לסינטטיים על מנת לשמור על כל סוגי הכביסה שבמייבש.

התוצאה, אם כן, תהיה שהחיישנים יגלו שהעומס יבש ויסיימו את מחזור הפעולה של המייבש, אבל בגדי הכותנה עשויים עדיין להישאר לחים.

איזו קיבולת מתאימה למייבשי כביסה קונדנסור?

אם העומס גדול או קטן מדי, יכולה להתרחש אותה בעיה. לא ניתן לייבש עומס גדול, מכיוון שאין מספיק מקום בתוף על מנת שהאוויר יסתובב. מצב זה יכול גם להניע את התרמוסטט לחימום יתר על המידה. עומס קטן אינו יוצר מגע עם פסי החישה, ומחזור הייבוש עשוי להסתיים לפני שהכביסה יבשה.

חשוב להקפיד שאם מפסיקים את מחזור הייבוש באמצע ומפעילים את המייבש מחדש בתוכנית מתוזמנת, מעגל החישה יתנתק. במקרה כזה, קיימת סכנת התכווצות לפריטים שכבר יבשים.

החלטתם לקנות מייבש? איך בוחרים את המשקל הנכון למייבש?

אם המכונה שיש לכם בבית היא 8 ק"ג אז המייבש המומלץ עבורכם הוא 8 ק"ג, אם המשקל של המכונה נקבע ע"י כמות הכביסה הייבשה שהכנסתם בתחילת המחזור הכביסה, משקל של המייבש נקבע לפי כמות הכביסה שהתקבלה כאשר הבגדים יבשים בסוף מחזור הכביסה. לכן יש תמיד לבחור משקל של מייבש הזהה למשקל של המכונת הכביסה שלכם.