המדריך המלא לקניית מקפיאים

מדריך מקיף שיעניק לכם את כל המידע הדרוש לרכישת מקפיא חדש

אם אתם מהאנשים שאוהבים להיות מוכנים – להכין תבנית לזניה נוספת לאורחים שמגיעים ברגע האחרון, להצטייד במזון בתפזורת, או להכין מראש את כל הארוחות לשבוע הבא, אתם זקוקים למקפיאים שיכולים להכיל מספיק מוצרים. זקוקים לפתרון ממש טוב? חפשו מקפיאים ביתיים עומדים.

לפני שתקנו את המקפיא הראשון שתמצאו, כדאי שתקדישו מחשבה להחלטה על הדגם שיתאים הכי טוב לצרכים שלכם, וקחו בחשבון את השטח הפנוי. בשלב הבא יש להחליט על הגודל, הקיבולת והשימוש באנרגיה.

כמה שאלות מקדימות לפני שתרוצו לבחור מקפיאים

מקפיא נוסף, כלומר, מלבד המקפיא שיש לכם עם המקרר, מסייע בשמירה מפני העומס שמופעל על המקרר. לפני רכישת המקפיא החדש שלכם, כדאי שתכירו את היכולות והתצורות של מקפיאים שונים שיש לחברת אלקטרולוקס להציע.

שאלו את עצמכם שאלות כמו: כמה גדולה המשפחה שלכם? מהם הרגלי קניות המזון שלכם? האם אתם קונים בעיקר בשרים או מזונות שונים בתפזורת?

מקפיאים עומדים בטכנולוגיית קירור מתקדמת

היתרונות המשמעותיים של בחירת מקפיאים עומדים הם שאין צורך בשטח רצפה גדול כדי למקם אותם, וקל לארגן אותם. כמו במקררים, גם המדפים והמגרות בגוף המקפיא ובדלת מקלים על מציאת המוצרים, והם זמינים בגימור לבן אלגנטי.

כשמדברים על שתי הקטגוריות הפופולריות ביותר של מקפיאים עומדים – דגמים בטכנולוגיית קירור די-פרוסט ונו-פרוסט, אתם תגלו שאין דגם מנצח ברור. אז בואו נבחן את האפשרויות השונות של המקפיאים הניידים שתמצאו בחברת אלקטרולוקס, בדירוג אנרגטי אירופאי A+, ועם פונקציית ההקפאה המהירה FastFreeze.

הגיע הזמן לעבור לעולם של הקפאה יעילה ונוחה

המקפיאים שלנו מגיעים עם ארבע עד שבע מגירות שקופות ענקיות לאחסון נוח וקל. הן נשלפות ומאפשרות נגישות וארגון קל, עם יעילות אנרגטית כאשר החום מתרחק מהמגירות על מנת לשמור על המקפיא

הדגמים הזמינים שלנו עומדים בדירוג אנרגטי לפי תקן ישראלי: A, או בדירוג אנרגטי אירופאי A+, לצד המראה היפה שלהם והפונקציונליות הגבוהה שהם מציעים. אז כשאתם יוצאים לחפש את המקפיאים המתאימים לכם, קחו בחשבון את הגורמים הבאים:

לא משנה איפה תבחרו להציב את המקפיא – הוא לא ירעיש

גם אם אין לכם מספיק מקום בחדר השירות ואתם מתכננים להציב את המקפיא באזור המטבח, לא תצטרכו להתמודד עם בעיית הרעש.

אצלנו תמצאו מקפיאים בדגמים שקטים במיוחד ועובדים על עוצמת רעש מקסימלית של ארבעים דציבל בלבד.

גדלים משתנים

המקפיאים שמשווקים על ידי חברת אלקטרולוקס מגיעים בנפחים כלליים שנעים בין 225 ליטר ל-273 ליטר, והגדלים שלהם משתנים בהתאם לדגם:

מקפיא די-פרוסט דגם EUF2702DOW זמין בגודל 668x595x1850.

מקפיא נו-פרוסט דגם EUF2047AOWזמין בגודל 668x595x1544.

התאוששות מהפסקת חשמל

המקפיאים של חברת אלקטרולוקס יכולים לשמור על מזון קפוא למשך עד 18 שעות במקרה של הפסקת חשמל.

הקפאה מהירה: מה זה אומר ולמה זה חשוב?

המקפיאים שלנו עובדים על פונקציית הקפאה מהירה FastFreeze, שמקפיאה מזונות טריים במהירות, כך שהוויטמינים נשמרים, וגם הטעמים והמרקמים המקוריים נשמרים טוב יותר בהשוואה לאפשרויות הקפאה איטית.

לאחר שתקבלו את המקפיא החדש שלכם, כדאי שתעזרו לו קצת לשמור על קרירות והקפאה קבועים, כך שהאוכל שאתם מקפיאים יחזיק מעמד זמן רב יותר. הנה כמה טיפים פשוטים מהמומחים שלנו:

שמירת אנרגיה

דירוג היעילות האנרגטית נותן לכם שתי פיסות מידע חשובות: צריכת האנרגיה המשוערת בקנה מידה שמציג טווח עבור דגמים דומים, כמו גם עלות ההפעלה השנתית המשוערת, על בסיס העלות הממוצעת הארצית של חשמל.

הציבו את המקפיא במקום קריר, שם הוא יוכל לפעול בטמפרטורות שהן הרבה מתחת לטמפרטורות החדר הרגילות.

מקפיאים בלי קרח

המקפיאים של חברת אלקטרולוקס מונעים הצטברות קרח באמצעות תכונות הפשרה אוטומטית. טיימר מפעיל ומכבה את מאוורר המדחס, ובמקביל מפעיל מחמם קן על מנת להמיס את כל הקרח שנאסף.

במהלך מחזור ההפשרה, טמפרטורת המקפיא הפנימית אינה משתנה ביותר משתי מעלות, כך שאין השפעה שלילית על המוצרים המאוחסנים. מקפיאים נטולי קרח שומרים היטב על טריות המוצרים, אם יודעים איך לאחסן אותם בצורה נכונה. כך למשל, עטיפת מזונות בנייר אלומיניום, או בשקיות פוליאתילן, שומרות גם על המקפיא וגם על טריות המזונות המאוחסנים.

חשוב גם להקפיד לפתוח את דלת המקפיא כמה שפחות, כדי לשמור על המוצרים הקפואים, וכדאי שתתייגו את המזונות שהקפאתם כך שתוכלו למצוא ולזהות אותם בקלות.

אחסון מזון בצורה נכונה

אריזת מזון בכמה שכבות של ניילון נצמד עוזרת להפחית את אובדן הלחות. אתם יכולים להקפיא בקר טחון למשך פרק זמן של עד ארבעה חודשים, ועוף שלם למשך כשנה, אם תשמרו טוב על אריזת המוצרים ותקינות המקפיא. חבילת נקניקיות, למשל, יכולה להישאר קפואה למשך כמה חודשים גם לאחר פקיעת התוקף שרשום על המוצר לפי התוקף של אחסון במקרר.

בשורה התחתונה: הקפאה יעילה וגישה נוחה

עם מקפיאים עומדים, יש לכם גישה קלה יותר למזונות המאוחסנים. הדלתות נפתחות אופקית כמו במקרר, ומקפיאים מסוגים אלו מציעים מקום רב יותר למזון שלכם, עם אחסון בדלת ומגירות מתכווננות.

נוחות במקפיאים רגילים ניתן לשלוף את המגירה ולקבל מדף אשר מתאים להקפאה מהירה של עוגה למשל או פשוט מוצרים שאתם רוצים להקפיא מהר על מגש גדול שלא נכנס למגירה.

ואם כבר מדברים על שפע מקום, מקפיאים אלו תופסים הרבה פחות מקום בהשוואה למקפיאים נמוכים שוכבים אשר אינם מתוכננים לשימוש ביתי אלה מסחרי ולכן אין לשמור בהם מזונות לאורך זמן כמו במקפיא רגיל.